2013-11-04 15:50:00
Lexus RC  kupé
Lexus RC kupé je dvojdverový príbuzný modelu Lexus IS.
Zdroj: Lexus

NOVÉ FOTO: Lexus pripravil pre autosalón v Tokiu nové kupé, má zaujímavé meno: RC

Lexus IS už nebude jedinou karosárskou verziou, sedan IS bude mať tiež dvojdverového partnera. Prinášame vám nové fotografie.

Lexus RC, ktorý je sériovou podobou konceptu LF-CC, má celkom zaujímavé meno. RC nie je ale skratkou diaľkového ovládania (Radio Control), ako by sa mohlo zdať. Zdá sa, že japonské automobilky sa v poslednom čase zamilovali do dvojpísmenových skratiek pri označovaní konceptov, aj produkčných áut.

Aj priaznivci japonského Lexusu sa dočkali. Nielen označenia, ale hlavne sériovej podoby, ktorého základ možno vystopovať v zaujímavej štúdii LF-CC. Že sa chystá dvojdverový model tretej generácie sedanu IS sa už „prevalilo“ pred časom a táto „šepkanda“ sa dostala aj do konečnej realizácie. Už dávnejšie sa dokonca vedelo, ako sa bude novinka volať, ale že bude označenie RS aj definitívne, to nebolo celkom isté. Už je.  

Zmien nie je málo, ale ani príliš

V čom sú si so sedanom podobné a v čom sa RS od modelu IS odlišuje? Pri virtuálnom predstavení si povedzme, že spredu vidno prepracovaný tvar svetlometov, ktoré si však zachovali oddelenú „hokejkovú“ časť s LED svetlami. Viac zmien v osvetlení je v zadnej časti, ktoré má menšie svetlá s menším vnorením do zadných blatníkov. A práve tie sú, spolu s prednými oveľa „svalnatejšie“ a spolu so prednou kapotou tak pridávajú na výrazne športovejšom vzhľade auta. Prispievajú k tomu aj výrazné, ostrouhlé otvory v nárazníkoch.

Zdroj: Lexus
Zdroj: Lexus

Rež a rúbaj do krve

Lexus naozaj dosť rapídne skracoval rázvor, ubudlo z neho sedem centimetrov. Aktuálne má tak Lexus RC rázvor náprav 2730 milimetrov. Čo ubudlo medzi kolesami, pribudlo na celkovej dĺžke, lebo tá sa dokonca predĺžila oproti sedanu o tri centimetre a skončila na čísle 4695 milimetrov. Aj na šírku sa sedan „rozkročil“ viac práve o tri centimetre, pričom výška auta je 1395 mm.

Zdroj: Lexus
Zdroj: Lexus

 

Pod kapotou klasika aj hybrid

Tokijský autosalón v druhej polovičke novembra predstaví dve verzie. V prípade RC350 to znamená atmosférický šesťvalec s objemom 3,5 litra a výkonom 225 kW (306 k). Hybridnou alternatívou je RC300h, ktorý okrem 2,5 litrového štvorvalca pracujúceho s Atkinsonovým cyklom má ešte aj elektromotor.  Spoločný výkon systému je 164 kW (223 k). Obe verzie auta majú automatickú prevodovku. A hoci majú mať vystavené exempláre označenie predsériové, už to nie sú štúdie, ale skutočné autá. V priebehu roka 2014 sa objavia  u zákazníkov. Možno aj nejakých Slovákov.

Jozef Vydra
ZDROJ: Lexus

Komentáre k článku


Stream naživo