2023-03-16 18:50:00
Mercedes GLC Coupe 2023
Mercedes GLC Coupe 2023
Zdroj: Mercedes

FOTO Mercedes konečne predstavil aj Coupe derivát novej generácie modelu GLC

Mercedes-Benz GLC má s karosériou Coupe lepšiu aerodynamickú efektivitu.

Automobilka Mercedes len koncom roka predstavila model GLC a už teraz prichádza jeho alternatíva s dynamickejšie vyzerajúcou karosériou označenou slovom Coupe. Kombinuje prvky z klasického GLC a z výrazne väčšieho GLE Coupe. Ale poďme si to rozobrať detailnejšie.

Predná časť GLC Coupe ukazuje naozaj masívnu masku chladiča s pripojenými, relatívne malými, svetlometmi. Predné svetlá predvádzajú nielen svetelný podpis v noci, ale ponúknu aj príplatkové možnosti systému Digital Light. Svetelné prvky majú rozlíšenie, ktoré by bolo vhodné aj na premietanie filmov v čiernobielom spektre na stenu. Zadné svetlá sú zase príbuzné ku GLE Coupe, ale sú prepojené čiernym pásom. Na čiernom aute to ale zaniká. Celý zadok je akoby zmenšená verzia väčšieho modelu.

Toto prevedenie karosérie je oproti štandardnému GLC SUV trochu viac aerodynamicky efektívne, ale najväčšia zmena prichádza v porovnaní s predchodcom. Ten mal koeficient aerodynamického odporu 0,30, ale nová karoséria a nová verzia modelu má už iba 0,27. Aj tu sa dá niekoľko desatín litra spotreby ušetriť a tiež sa dá ušetriť pár gramov emisií CO2 na kilometer.

Zdroj: Mercedes

Interiér nového GLC Coupe nadväzuje na SUV. Netreba tu čakať Hyperscreen, čo je len dobre, GLC Coupe využíva rovnakú verziu rozloženia displejov ako trieda S a trieda C. To znamená jeden displej pred vodičom a druhý v strede s naklonením smerom vpred. Je obrovský a MBUX na ňom predvádza nulovú vrstvu so všetkým potrebným, dostupným na pár kliknutí. Výrazným benefitom tohto usporiadania je práve jednoduchosť ovládania. Až sa zdá, že umelá inteligencia s hlasovým ovládaním je takmer zbytočná. Okrídlenú frázu „Hej, Mercedes“ teda nebudete takmer vôbec využívať, lebo všetko je dostupné okamžite.

Priestorové pomery v interiéri určuje rázvor, ktorý je rovnaký ako v prípade štandardnej alternatívy. Oproti predchodcovi však GLC Coupe ponúkne omnoho viac priestoru nielen na zadných sedadlách, ale aj v batožinovom priestore. Základný objem bude 545 litrov, čo predstavuje 45-litrový nárast a po sklopení sedadiel je to až 1 490 litrov, čo je zase nárast o 90 litrov. Každému musí byť jasné, že plug-in hybridné verzie s batériami v zadnej časti ponúknu trošku menšie hodnoty. Realita je taká, že základný objem bude, v tomto prípade, 390 litrov a po sklopení sedadiel sa objem dostane na 1 335 litrov. Veď batériu s kapacitou 31,2 kWh treba niekam upratať. Na jedno nabitie dokážu plug-in hybridné verzie prejsť až 130 kilometrov, pričom nabíjanie je možné aj jednosmerným prúdom s výkonom až 60 kW.

Keď už som to načal, tak spočiatku bude mať GLC Coupe výhradne štvorvalcové dvojlitre. Hovorí sa síce aj o šesťvalcoch, ale to je len hudba budúcnosti a konšpirácii. Zatiaľ. Preto bude musieť stačiť benzínový dvojliter vo forme GLC 200 s výkonom 150 kW (204 k) a GLC 300 dosahujúci až 190 kW (258 k). Naftová alternatíva bude označená GLC 220d a príde so 145 kW (197 k), prípadne ako GLC 300d s 198 kW (267 k). V každom prípade bude mať GLC Coupe nielen 9-stupňový automat a pohon všetkých štyroch kolies 4Matic, ale aj mild hybridný doplnok s výkonom 17 kW (23 k) a krútiacim momentom 200 Nm. Ten pomôže znížiť spotrebu a zlepšiť dynamické parametre okamžitým boostom. Realita je taká, že najvýkonnejšia verzia na benzín, výlučne na benzín, zvládne zrýchliť na stovku za 6,3 sekundy a najvýkonnejšia naftová za 6,4 sekundy. Trochu lepšie údaje prinesú plug-in hybridy.

Základný benzínový plug-in hybrid bude mať označenie GLC 300e a príde s celkovým výkonom 230 kW (313 k), kým GLC 400e ponúkne až 280 kW (381 k). Tu prichádza najlepšie zrýchlenie z celého modelového radu na stovku je treba totiž iba za 5,6 sekundy. Najzaujímavejšou alternatívou však bude GLC 300de, ktoré plug-in hybridnú elektrickú časť skombinuje s naftovým motorom. Tu je celkový výkon 245 kW (333 k) a krútiaci moment až 750 Nm. Automobilka udáva, podľa kombinovaného cyklu WLTP kombinovanú spotrebu 0,5 litra nafty na 100 km. Je to spôsobené hlavne extrémnym dojazdom na nabitie.

Nové GLC Coupe sa už tento rok objaví na našom trhu, pričom pôjde po krku osvedčeným modelom ako BMW X4 a Audi Q5 Sportback. Tieto dva modely však môžu mať jednu papierovú výhodu, dokážu ponúknuť aj trojlitrové 6-valce. V prípade BMW sú to radové agregáty a v Audi sú to motory V6. To, či sú teórie o šesťvalci v GLC a GLC Coupe možnou realitou sa dozvieme tiež zjavne už tento rok. Fotografie nového auta nájdete v galérii.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Mercedes

Komentáre k článku


Stream naživo