2023-02-05 15:30:00
Renault Megane RS Ultimate
Renault Megane RS Ultime
Zdroj: Renault

Renault Megane RS končí sériou Ultime. Koniec hot-hatchov sa blíži

Už pár rokov to bolo na spadnutie. Renault skončí s výrobou modelu Megane RS. Ďalší už nebude.

Je to tlakom na emisie a aj vďaka emisným pokutám. Už teraz sú na produkciu stanovené určité kvóty, ktoré sú naozaj nízke a so športovými Renaultami bude ešte horšie. Veď piata generácia Renaultu Megane je iba elektrická. Jasné, je to krok do budúcnosti, ale krok od tých, ktorí majú autá naozaj radi. Renault sa s modelom Megane RS rozlúči limitovanou sériou s názvom Ultime.

Už na začiatku treba povedať, že produkcia bude výrazne obmedzená a bude pripomínať rok založenia divízie Renault Sport. Tá vznikla v roku 1976 a presne toľko bude aj v kusov modelu Megane RS Ultime. O cenách sa asi baviť nemusíme, budú niekde v okolí 50 000 €. Treba však vedieť, že ako základ pre Megane RS Ultime príde predchádzajúca verzia Megane RS Trophy, ktorá bola na vrchole bežného potravinového reťazca modelu Megane. Vozidlo príde do ponuky už v jarných mesiacoch a v momente príchodu zmiznú z cenníkov všetky ostatné verzie športovej alternatívy s logom francúzskeho výrobcu.

Nový Renault Megane RS Ultime bude mať stále rozšírenú karosériu, ktorá pridáva 60 mm vpredu a 45 mm vzadu. Rozšírenie poskytuje priestor pre širšie nápravy a väčšie disky. Novinka bude stáť na 19-palcových ľahkých diskoch s názvom Fuji, ktoré budú obuté do pneumatík Bridgestone Potenza S007. Tieto výrobca pneumatík vyvinul priamo pre najdynamickejšiu a najšportovejšiu verziu Megane RS štvrtej generácie, pre Trophy-R. Pod diskami bude zase štandardne brzdová sústava od Bremba s červeným brzdovými strmeňmi.

To sú však všetko štandardné veci, rovnako ako natáčanie zadnej nápravy 4Control. Verzia Ultime sa odlíši iným nápisom na prednom spojleri v nárazníku, ale aj špeciálnymi grafikami s matným čiernym povrchom. Na výber budú 4 farby karosérie čierna, biela, žltá, oranžová a tie nečierne budú doplnené o čierne spätne zrkadlá a čiernej lemy okolo okien. Verzia Ultime bude stále štandardným Renaultom Megane RS, ktorý bude mať koncovky výfuku v strede nárazníka.

Interiér modelu ozvláštnia inak čalúnené škrupinové sedadlá. Alcantara bude mať titánovo-čierny povrch a najväčším odlíšením tu bude štítok pred radiacou pákou. Síce sa hovorí, že tento model ponúkne ako automatickú, tak manuálnu prevodovku, ale v prípade Európy si budeme musieť zvyknúť na dva pedále a automatické riadenie. Naspäť k štítku, ten bude mať okrem poradového čísla aj podpis hlavného testovacieho jazdca sekcie Renault Sport, bude tam svietiť meno Laurent Hurgon.

Z pohľadu pohonnej jednotky sa toho veľa meniť nebude. Stále rovnaký 1,8-litrový radový štvorvalec umiestnený naprieč ponúka výkon 221 kW (300 k) a krútiaci moment 420 Nm. Tie prenáša cez spomenutú, u nás výlučne automatickú, prevodovku na predné kolesá. Asistuje mu mechanický samosvorný diferenciál Torsen. Toto všetko, spolu s natáčaním zadnej nápravy 4Control, predvádza, že aj verzia Ultime bude plnohodnotným jazdeckým vozidlom.

Do budúcna už budú športové Renaulty výlučne pod hlavičkou samostatnej automobilky Alpine, čo ale znamená, že budú všetky elektrické. Už dávnejšie totiž Luca di Meo oznámil toto smerovanie.

Renault Megane RS Ultime bude teda poslednou možnosťou ako sa dostať k poctivému benzínovému športovému Renaultu a bude mať už v základe takmer všetku dôležitú výbavu. Za príplatok bude azda len panoramatická strecha, či plachta na zakrytie. Druhá možnosť je rozumnejšia, keďže niektorí si určite toto auto kúpia ako zberateľský kúsok. V garáži tak bude menej chytať prach.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Renault

Komentáre k článku


Stream naživo