2022-11-27 13:30:00
Porsche 911 Dakar
Porsche 911 Dakar
Zdroj: Porsche

Terénna 911 je tu. Nie je to pretekársky špeciál, ale sériový model

Porsche má nové terénne zvieratko, je ním 911 Dakar. Sen o terénnej 911-tke sa stáva realitou. Tak trochu opäť.

Porsche zväčšuje ponuku svojho modelu 911 o ďalší model. Je niečím, čím 911 nikdy nebola, okrem súťažných špeciálov. Je to terénna alternatíva, ktorá ponesie označenie 911 Dakar a nebude to len o zmenenej vizáži, ale aj o inom podvozku a rozdielnych funkciách. 911-tka sa na ikonickú rely Dakar naozaj pozrela, práve preto nesie toto meno. Alebo je za tým ešte niečo iné? Uvidíme neskôr...

Poďme ale k autu a tentokrát začnime od zadnej časti. Porsche pre pohon svojho nového automobilu vybralo agregát, ktorý používa vo verzii 911 GTS. Je to trojlitrový plochý šesťvalec s dvomi turbami, ktorý má celkový výkon 353 kW (480 k). Cez osemstupňovú dvojspojkovú prevodovku s automatickým radením poháňa všetky štyri kolesá a to je záruka šprintu na stovku za 3,4 sekundy. Maximálna rýchlosť nie je obmedzená fyzikálne, ale elektronicky a 911 Dakar sa pozrie maximálne k hodnote 250 km/h. Je to z dôvodu, že použité pneumatiky nie sú vyslovene športové.

Porsche 911 Dakar stojí na diskoch s priemerom 19 palcov vpredu a 20 palcov vzadu, ktoré obúvajú pneumatiky Pirelli Scorpion. Tie sú kompromisom medzi jazdou v teréne a jazdou po cestných komunikáciách. Nie sú však jedinou terénnou zmenou. Tou najzásadnejšou je zvýšená svetlá výška. Oproti štandardnému Porsche 911 pribudlo slušných 5 centimetrov, ale to nie všetko, ako by povedal Horst Fuchs. K tomuto zvýšeniu sa dá pridať ešte ďalšia porcia 3 centimetrov, ale to má pod palcom vodič. Štandardne sa auto o tieto 3 centimetre zvýši v prípade voľby nového režimu Off-road, ktorý je unikátny práve pre 911 Dakar. Rovnakým unikátom je aj možnosť použiť režim Rallye. Ten z auta spraví zábavnejšiu mašinu na nespevnených povrchoch. Posiela totiž viac výkonu na zadnú nápravu a robí auto ešte viac pretáčavým, čo väčšina skúsených vodičov považuje za väčšiu zábavu ako nedotáčavosť.

Zdroj: Porsche

Zmeny karosérie nie sú nejako závažné. Okrem zvýšenia svetlej výšky Porsche pristúpilo ku zmene blatníkov a nárazníkov. Porsche 911 Dakar má štandardne pevné zadné krídlo a kapotu z karbónom vystuženého plastu. V ponuke príplatkovej výbavy toho tiež nebude málo. Bude tam napríklad strešný nosič s možnosťou až 45-kilogramovej záťaže v dynamickom režime a presne toľko váži aj strešný stan zo sekcie príslušenstva. Statické zaťaženie je samozrejme výrazne vyššie. Ďalším zaujímavým príplatkovým prvkom bude Rallye Design Package. Balík prinesie niekoľko zmien, ale hlavne dvojfarebné lakovanie exteriéru, ktoré priamo odkazuje na súťažný špeciál z osemdesiatych rokov. Už chýba len nápis s menom sponzora, ktorý bol z tabakového priemyslu a imitácia by bola úplne dokonalá.

Porsche obmedzí celkový počet vozidiel 911 Dakar na 2 500, čo znamená, že cena modelu výrazne nespadne ani v budúcnosti. Avšak určite má odkiaľ padať, lebo základná cena na našom trhu je približne 270 000 €, za ktoré si môžete kúpiť aj športovejšie príbuzenstvo z aktuálnej ponuky. Takým môže byť napríklad 911 GT3.

Zdroj: Porsche

Ak by ste si mysleli, že toto je šialenosť, tak ste ešte asi nevideli Lamborghini Huracan Steratto, ktoré bude, v podstate, priamym konkurentom tohto modelu. Bude tiež terénnou verziou športového vozidla, ale bude mať atmosférický deasťvalec objemom 5,2 litra umiestnený za prednými sedadlami v strede vozidla. Bude však omnoho drahšou možnosťou a možno ešte o niečo exkluzívnejšou. Avšak Porsche má ten legendárny farebný štýl, ktorý hovorí o jedinečnosti vozidla. Síce ho treba priplatiť, ale je tam. A majiteľ si môže kúpiť aj exkluzívne Porsche Design hodinky ladiace k autu. Čo viac treba?


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: Porsche

Komentáre k článku


Stream naživo