2022-11-24 17:30:00
Moskvič 3
Moskvič 3
Zdroj: Moskvič, JAC

Toto je nový Moskvič 3 - výroba sa už začala. Budúci rok ich chcú vyrobiť 50 000!

Rusko oživuje značku Moskvič zo sovietskej éry s čínskym know-how a aj s ich dizajnom.

Po dvoch desaťročiach prestávky sa v stredu začal v Rusku znova vyrábať automobil značky Moskvič v závode neďaleko Moskvy, ktorého sa vzdala francúzska automobilka Renault. Nový Moskvič má moderný čínsky dizajn, ktorý sa vôbec nepodobá pôvodnému vozidlu zo sovietskej éry. TASR o tom informuje na základe správy Reuters.

Zatiaľ čo predchádzajúci Moskvič bol sedan alebo hatchback, Moskvič 3 je crossover s benzínovým motorom, zliatinovými kolesami, LED štrbinovými svetlometmi a veľkým centrálnym dotykovým displejom.

Obrázky auta v skutočnosti ukazujú, že vyzerá ako kompaktný crossover Sehol X4 čínskeho výrobcu JAC, ktorý je tiež známy aj ako JAC JS4. Zdroje pre agentúru Reuters potvrdili, že pri výrobe ruského auta bol použitý dizajn, technika a platforma JAC, pričom diely sú dodávané z Číny.

Renault v máji predal svoj väčšinový podiel v automobilke AvtoVaz ruskému štátu údajne len za jeden rubeľ, no so šesťročnou opciou na jeho spätné odkúpenie. A svoj závod neďaleko Moskvy, teraz premenovaný na Moskovskú automobilku Moskvič, predal tiež za rubeľ.

Zdroj: Moskvič, JAC

Vzhľadom na plánovanú výrobu iba 600 vozidiel v tomto roku je nepravdepodobné, že by nové auto zmenilo pochmúrne vyhliadky širšieho odvetvia. Očakáva sa, že za celý rok sa v Rusku predá menej ako 1 milión áut, prvýkrát v modernej histórii krajiny.

Budúci rok chce automobilka "Moskvič" vyrábať 50 000 áut. Autá sa v závode reálne skladajú z pripravených komponentov z Číny. Tento systém je vo svete celkom bežný, inak by sa výrobu spustiť nepodarilo. V priebehu roka chce závod postupne zvyšovať úroveň lokalizovanej výroby až do momentu, keď sa budú na mieste autá nielen stavať z niekoľkých dielov (nápravy, motor, karoséria...), ale budú sa montovať i lakovať. Cieľom tiež je postupne zapájať do výroby dielce vyrábané priamo v Rusku.

Konečný cieľ vlády, ktorým je vyrábať 100.000 Moskvičov ročne, pričom niektoré budú elektrické, je hlboko pod priemerom pre automobilku s kapacitou 200.000 až 300.000 vozidiel. Na ilustráciu, americká Tesla vyrába vo svojom čínskom závode v Šanghaji 22.000 áut týždenne.

"Prvé autá Moskvič zídu z výrobnej linky v decembri 2022," uviedol vo vyhlásení výrobca nákladných áut Kamaz, technologický partner závodu.

Sankcie Západu proti Moskve za vojnu na Ukrajine výrazne sťažili prístup ruských firiem k súčiastkam vyrobeným v zahraničí. A zároveň, mnohí zahraniční výrobcovia automobilov z Ruska odišli. Kamaz a vláda založili nové dodávateľské reťazce, podrobnosti však nezverejnili. 

"Úlohou pre blízku budúcnosť je do konca roku 2023 založiť menšie montážne uzly so zapojením miestnych dodávateľov," uviedol vo vyhlásení minister priemyslu a obchodu Denis Manturov.

Podľa neho spustenie výroby v plnom rozsahu poskytne prácu pre približne 40.000 ďalších ľudí. Auto sa začne predávať v Rusku na budúci mesiac, dodal. V prvom slede sa autá budú predávať v Moskve a v najbližšom okolí.

Podkapotou modelu Moskvič 3 sa môžu objavovať viaceré pohonné jednotky. Tak ako pre JS4, aj pre Moskvič 3 sú k dispozícii motorizácie 1,6 DVVT s manuálnou prevodovkou a 1,5 T s manuálom, alebo s CVT. Základný atmosférický agregát pracuje v norme Euro 5, má výkon 88 kW a 150 Nm krútiaceho momentu. Vozidlo disponuje v základnej výbave viacerými asistenčnými systémami (ABS, pripomínanie zapnutia pásov...), no v plnej výbave má aj núdzové zastavenie, udržiavanie v pruhoch a mnoho ďalšieho vrátane kamery, či digitálneho prístrojového štítu. Disponuje novým konektívnym infotainmentom, množstvom nových technológií a solídnou úrovnňou pasívnej bezpečnosti. Vpredu má auto zavesenie MacPherson, vzadu jednoduché zavesenie s torznou tyčou. Na dĺžku má 4,41 metra, rázvor je 2,62 metra, odvezie piatich cestujúcich a v kufri má objem do 520 litrov. Nádrž má veľkosť 50 litrov a v základnej výbave sú dva airbagy.

Automobil sa má predávať za 1,6 až 2,0 milióna rubľov, čo je cca 25 až 32-tisíc eur. Na ruské pomery vysoká cenovka je ospravedlnená vysokou technologickou úrovňou, avšak na to, aby sa auto v Rusku nielen vyrábalo, ale aj predávalo Moskvič pripravil zaujímavé "lacné" financovanie, niečo v duchu operatívneho lízingu.

 

AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: TASR, Reuters, Motor.ru, Kommersant.ru

Komentáre k článku


Stream naživo