2022-11-24 13:15:00
Praga Bohema
Praga Bohema
Zdroj: Praga

Nový český superšport: Praga Bohema s motorom od auta menom Godzilla

Praga predstavila svoj prvý príspevok do sveta cestných superšportov.

Pragu si našinec dobre pamätá, veď sú v nej veľmi silné slovenské stopy, kedysi sme ju volali (právom) slovenskou značkou. Dnes ale stavia na českých koreňoch a vidieť to aj na novom aute. Dizajnové odkazy na V3S tam síce nenájdete, no meno auta hovorí jasne. Praga patrí pod firmy vlastnené českým podnikateľom Petrom Vtáčkom. Tak teda česká značka včera podvečer predstavila svoj prvý superšport s parametrami a dizajnom, ktoré berú dych. Extrémne ľahké auto so sedením pre dvoch, s malým kompaktným motorom a schopnosťami, ktoré dokážu vystrašiť aj tých najlepších.

Podkapotou má motor z Nissanu GT-R. Nejde však o nejaké pitvanie starých áut, Praga je prvá značka, ktorá dostala povolenie použiť vo svojom aute tento unikátny agregát. V6 s dvojitým prepĺňaním produkuje vyše 700 koní a 725 Nm krútiaceho momentu. To autu stačí na to, aby s výhradne zadným náhonom šprintovalo z pokoja na 100 km/h za menej než 2,3 sekundy. Maximálna rýchlosť presahuje úroveň 300 km/h.

Tým najčarovnejším je ale dizajn, Praga nežne pripomína Aston Martin Valkyrie, či Murray T-50, najmä preto, lebo k dizajnu pristupuje podobným spôsobom - najdôležitejší je vzduch obtekajúci auto, ľahkosť a s tým súviciaci maximálny prítlak. Aerodynamika auta produkuje v rýchlosti 250 km/h prítlak na úrovni 900 kilogramov. Dosť na to, aby prototyp s hmotnosťou pod 1 tonu nevzlietol a ďalej pokračoval v jazde po okruhu.

Praga však nechce byť len okruhovou špecialitkou, i keď je jasné, že práve tam patrí. Nie, auto má byť homologizované, súce do premávky, na cestu, aby sa na ten okruh mohlo dostať po vlastnej osi.

Nové auto od Pragy pochopiteľne vychádza zo skúseností, ktoré značka nabrala pri vývoji svojho pretekárskeho špeciálu R1R, no toto auto je celkom nový živočích s nožnicovými dverami a s puristickým nádychom vďaka nízkej hmotnosti, vysokému prítlaku, vysokému výkonu no tiež dôraznej snahe vytlačiť z auta všetky nepotrebné elektrické a komfortné prvky, ktoré by len zhoršovali schopnosti vozidla.

Vozidlo nemá aktívnu aerodynamiku, rovnako tak nemá vzduchové brzdy, to všetko by si pýtalo ťažké hydraulické komponenty a o ne v Prage nestoja, má však infotainment s konektivitou CarPlay a Android Auto.

Motor bude skladaný v Británii a medzi mnohé jeho výhody patrí i možnosť dodatočného tuningu. 700 koní je tak vlastne len "základná výbava". Praga plánuje vyrobiť 88 exemplárov, každý v cene minimálne 1,28 milióna eur. Pozrite si fotky, nájdete tam zopár s povedomím pozadím.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Praga

Komentáre k článku


Stream naživo