2022-08-17 16:00:00
Dodge Hornet 2023
Dodge Hornet 2023
Zdroj: Dodge

Dodge sa pri novom Hornete príliš nesnažil. Talianske korene vidieť až príliš

Stellantis je jeden z najväčších koncernov na svete. Toto je typický badge-engineering zo starých čias.

Pod jednymi krídlami zhŕňa množstvo značiek, ktoré boli dlhé roky na odpis, či udržiavané v štádiu klinickej smrti. Takým bol aj Dodge, veď iba pred pár rokmi mu škrtli hneď niekoľko modelov a škrtanie má pokračovať ďalej. Alebo? Nová vízia nového koncernu, ktorý ponúka "modulovateľné to isté" rôznym zákazníkom tak, aby pokryl čo najväčšie spektrum zákazníkov zahŕňa všetky značky, ktoré sa stretli pod jednou strechou. Už ani Lancia nie je mŕtva, ani Dodge nebude mať len dva modely. Je však jasné, že predávať to isté pod odlišnými značkami (badge engineering) nie je úplne to, čo zákazník chce. To vie aj Stellantis, preto "modulárne to isté" plánuje meniť viac. Lenže pri zmene Tonale na Hornet na svoje predsavzatie šéfinkovia Stellantisu akosi zabudli a Dodge tak má síce moderný a konečne nový model na novej platforme, neohúri dizajnom. Vlastne vyzerá ako vyžehlené Tonale, akoby hľadali dizajnéra cez sociálne siete a vybrali si toho, kto sa snažil najmenej. Alebo je to tak, že dizajn Dodge je tak blízko k novému dizajnu Alfa Romeo, že veľa zmien vôbec netreba? Radšej to posúďte sami.

Dodge Tonale Hornet možno na prvý pohľad vyzerá nudne, zato šéfstvo má plnú pusu slov o tom, ako svojim "CUV" (crossover utility vehicle) rozbijú stojaté vody daného segmentu. Hornet má byť tým najvýkonnejším a najrýchlejším, čo daný segment doteraz videl v cene pod 30 000 dolárov (dôležitá podmienka). Len nech to nevozia do Európy, lebo to nebude ani pod 30-tisíc eur, ani to nebude to naj a to si nemyslím ja, to si myslia zákazníci napríklad Cupry, či Alfy Romeo (Áno, Alfa je aj v USA, ale to nech si vysvetlia tam).

Zdroj: Dodge

Aktuálne základný Hornet zvaný GT má Podkapotou dvojlitrový turbomotor s výkonom 198 kW a s krútiacim momentom 400 Nm. Kombinovaný je s pohonom všetkých kolies a s 9-stupňovou prevodovkou. Neskôr príde verzia R/T, ktorej základom je 1,3 litrový... (počkám, kým sa vlastníci amerických áut dosmejú...) štvorvalcový turbomotor kombinovaný s elektromotorom na zadnej náprave. Kombinácia dodáva systémový výkon 213 kW a krútiaci moment 519 Nm. Táto R/T štvorvalcovo-plug-in-hybridná mašina zrýchli z 0 na 96 km/h za 6,1 sekundy. Pod zadnými sedadlami má 15,5 kWh batériu, ktorá umožní jazdu aj úplne bez zvuku motora.

Nech si robí priemerný Američan z Horneta žarty koľko len chce, jedno je isté: Hornet bude najlepšie jazdiaci Dodge v histórii tejto automobilky. A to píšem so všetkou úctou k modelu Viper. Lebo nalejme si čistý sladený nápoj: Viper bol úžasný, ale úžasný psychopat. Toto je Alfa, zoznámte sa. Čo poviete na nový Hornet?

Mimochodom, od včera, keď sa auto predstavilo verejnosti, hlási Dodge už 14000 objednávok. Aj keď sa domáci radi zasmejú na malom motore, talianske auto s dizajnom z USA rozhodne chcú.


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Dodge

Komentáre k článku


Stream naživo