2022-05-22 12:30:00
BMW M4 CSL
BMW M4 CSL
Zdroj: BMW

FOTO: BMW ukázalo svetu dlho očakávané M4 CSL

BMW M4 CSL dá Nürburgring za 7 minút a 20,2 sekundy.

Je to BMW M4 CSL a automobilka sa s tým nepárala. Okamžite oznámila, že tento model zvládol známy okruh, severnú slučku Nürburgringu za 7 minút a 20,2 sekundy. Jedným dychom dodáva, že to je najlepší výsledok sériového BMW v celej histórii okruhu a tiež automobilky.

Aj na základe dosiahnutia tohoto výsledku sa dá predpokladať, že CSL bude výrazne odlišné aj od modelov M4 Competition. A je to pravda. BMW k tomu pristúpilo zodpovedne a nielen, že zvýšilo výkon, ale aj znížilo hmotnosť. Zvýšenie výkonu má stále pod taktovkou trojlitrový radový šesťvalec. Má však zvýšený prepĺňací tlak a nové komponenty, ktoré ho robia odolnejším. Takto je možné dosiahnuť maximálny výkon 405 kW (550 k), čo je o 30 kW viac ako má M4 Competition a o 52 kW viac ako základná M4. Krútiaci moment má najvyššiu hodnotu 649 Nm, ktorá je dostupná od 2750 do 5950 otáčok za minútu. Vylepšený agregát spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou M Steptronic, ktorá získala, okrem iného aj nový režim pre rýchly štart na okruhu. Poháňané sú výlučne zadné kolesá, ale to asi môže predpokladať každý.

S aktivovaným extrémnym režimom rýchleho štartu dokáže M4 CSL vystreliť v ústrety 100-kilometrovej rýchlosti za 3,7 sekundy. Na dvojnásobnú rýchlosť sa z nuly dostane za 10,7 sekundy. Automobilka posunula, pre tento model, aj obmedzovač maximálnej rýchlosti. Tá je teraz stanovená na 307 km/h.

Novinkou, ktorú prináša CSL je aj nižšia hmotnosť. Automobilke sa podarilo zhodiť v tomto modeli až 108,8 kg “zbytočností”. M4 CSL sa zbavilo zadných sedadiel, miesto ktorých je teraz len sieť na prichytenie prilieb, zbavilo sa aj ťažkých predných sedadiel a nové karbonové kúsky vozidlo nielen odľahčujú svojim skeletom, ale tiež zabúdajú, v štandardnej výbave, na elektrické nastavenie, vyhrievanie a tiež na bedrovú opierku. Všetky tieto prvky si však môže zákazník doplniť pri konfigurovaní bez akéhokoľvek príplatku.

Zdroj: BMW

Znižovanie hmotnosti pokračuje aj v exteriéri, kde veľa robí karbónová kapota, karbónová strecha s dvomi vypuklými časťami a tiež karbónové veko batožinového priestoru s od trhovou hranou vo forme ducktailu ako má napríklad aj Porsche 911 Sport Classic generácie 992. Práve tieto tri prvky sú kľúčové nielen pri znížení hmotnosti, ale aj pri znížení ťažiska. To sa podpisuje na ovládateľnosti auta. Takisto svoju porciu určite zohráva aj inak naladený podvozok so svetlou výškou zníženou takmer o 10 milimetrov.

Vysoký výkon krotia vpredu kotúče s priemerom 15,7 palca so 6-piestikovými brzdovými strmeňmi. Vzadu stačí 15 palcov a jeden piestik. Brzdy sú štandardne keramické a sú schované za diskami s priemerom 21 palcov vpredu a 22 palcov vzadu. O obutie sa postaral francúzsky Michelin a dodal pneumatiky Pilot Sport Cup 2R. Automobilka ešte neoznámila slovenskú cenu tohto modelu, tak sme sa pozreli do nemeckého konfigurátora. Tam je M4 CSL za cenu 165 200 € bez doplnkovej výbavy. Viac fotiek nájdete v galérii.


AUTOR: © Zoznam/jm
ZDROJ: BMW

Komentáre k článku


Stream naživo