2020-11-23 10:00:00
Mercedes-Maybach Trieda S 2021
Mercedes-Maybach Trieda S 2021
Zdroj: Mercedes

Mercedes-Maybach Triedy S - dôkladná úprava pre enormný luxus

Pre Triedu S nie je verzia Maybach len výbavovým stupňom. Je to najdlhšia Trieda S k dispozícii.

 Na Slovensku sa predaj vozidla Mercedes-Maybach Triedy S začne na jar 2021. Prvé vozidlá sa k autorizovaným obchodníkom dostanú v lete 2021.

Mercedes-Maybach Triedy S (dĺžka/šírka/výška: 5 469/1 921/1 510 milimetrov) je klasický trojpriestorový sedan. Osobitnými poznávacími znakmi prednej časti sú osobitá kapota motora s pochrómovanou plutvou a maska chladiča Mercedes-Maybach. 

Zdroj: Mercedes

K osobitnému vzhľadu vozidla Mercedes-Maybach Triedy S na želanie prispeje dvojfarebné lakovanie s deliacim pruhom. Toto lakovanie sa nanáša ručne podľa najvyšších kritérií kvality. Na želanie sa dodáva revolučná technológia svetlometov DIGITAL LIGHT. Umožňuje nové funkcie, ako napríklad premietanie pomocných značiek alebo výstražných symbolov na vozovku (predbežne od leta 2021). V prípade technológie DIGITAL LIGHT obsahuje každý svetlomet svetelný modul s troma extrémne výkonnými svetelnými diódami, ktorých svetlo sa láme a smeruje pomocou 1,3 milióna mikro zrkadiel.

V interiéri je k dispozícii je až päť obrazoviek. Sériovou súčasťou výbavy je centrálny OLED displej s uhlopriečkou 12,8 palca, ktorý slúži ako špičková riadiaca centrála. Na želanie je k dispozícii 3D displej vodiča s uhlopriečkou 12,3 palca a trojrozmerným zobrazením iných účastníkov cestnej premávky a výraznými hĺbkovými a tieňovými efektmi.

Zdroj: Mercedes

Premiéru vo vozidle Mercedes-Maybach má adaptívne osvetlenie zadnej časti interiéru. Vo viacerých ohľadoch sa prispôsobí želaniam cestujúcich: okrem jasu je možné nastaviť aj veľkosť a polohu svetelného bodu. Zároveň je k dispozícii veľký rozsah nastavenia medzi precíznym pracovným svetlom a uvoľňujúcim salónovým svetlom.

Rozšírené opatrenia na elimináciu prenosu hluku a vibrácií do vozidla sú zamerané predovšetkým na oblasť zadných sedadiel. V priestore zadného podbehu kolesa je preto dodatočne použitá izolačná pena. Dodatočné pevné trojuholníkové okná v stĺpiku C sú vybavené vrstveným sklom, pretože sa nachádzajú v bezprostrednej blízkosti hláv cestujúcich na zadných sedadlách. Na želanie sa pre Mercedes-Maybach dodávajú pneumatiky s penovými absorpčnými prvkami, ktoré sú optimalizované na zníženie hluku.

Zdroj: Mercedes

Premiéru v spoločnosti zažíva aktívna kompenzácia jazdného zvuku (AFGK). Systém zmierňuje neželané nízkofrekvenčné zvuky pomocou zvukových vĺn s opačnou fázou. 

Na palube sa nachádza aj bohatá dávka klasického luxusu: novinkou sú veľké ozdobné prvky na predných sedadlách. Ušľachtilé ozdobné prvky z dreva obopínajú zadnú stranu sedadla vodiča a spolujazdca. V prípade výbavy so zadnou časťou prvej triedy sa medzi dvomi cestujúcimi na zadných sedadlách nachádza podobne výrazný ozdobný prvok z dreva.

Rázvor, ktorý je v porovnaní s dlhou verziou Triedy S od značky Mercedes-Benz dlhší o 18 cm, prináša absolútne výhody pre cestujúcich na zadných sedadlách.

Zdroj: Mercedes

Motory vozidla Mercedes-Maybach Triedy S pochádzajú z portfólia značky Mercedes-Benz a čiastočne získali elektrickú podporu prostredníctvom integrovaného štartovacieho generátora (ISG) druhej generácie. Tento štartovací generátor poskytuje zvýšenie výkonu (boost) až o 15 kW, podporuje efektívne kĺzanie počas jazdy s ustálenou rýchlosťou, zvyšuje komfort funkcie Štart - stop a pohon je vďaka nemu celkovo efektívnejší.

Prevodovka 9G-TRONIC bola vylepšená pre adaptáciu ISG. Elektromotor, výkonová elektronika a chladič prevodovky sa teraz presunuli do prevodovky, resp. na prevodovku. V kombinácii s ISG bolo možné eliminovať celý dvojdielny remeňový náhon, pretože sa používa elektrický kompresor na chladivo. Vďaka tomu je možné efektívne a komfortne klimatizovať interiér aj vtedy, keď motor nepracuje (štart - stop a fázy kĺzania). V závislosti od trhu pôjde Maybach do rúk zákazníkov a ich vodičov s tromi motormi. Buď s motorom V8, alebo V12. Neskôr k mild-hybridom pribudne aj plug-in hybrid založený na šesťvalci R6. Všetko to je s výkonom 500 a viac koní, len s automatom a len s pohonom všetkých kolies.

Zdroj: Mercedes

Štandardom je vzduchové pruženie AIRMATIC s kontinuálne nastaviteľným tlmením ADS+. Vodič môže pomocou systému DYNAMIC SELECT individuálne meniť vlastnosti náhonu, ESP®, podvozka a riadenia. Na výber slúži ovládací prvok na spodnom konci centrálneho displeja. Systém DYNAMIC SELECT ponúka vlastný jazdný program MAYBACH. Tento program je celkom zameraný na komfort jazdy.

Riadenie zadnej nápravy (na želanie) zvyšuje obratnosť v meste. Polomer otáčania sa tým zmenšuje o takmer dva metre. Zákazníci si môžu vybrať z dvoch variantov: riadenie zadnej nápravy s uhlom natočenia kolies 4,5° a 10°. Polomer otáčania namiesto 13,1 metra dosahuje 12,2, prípadne 11,2 metra.

Zdroj: Mercedes


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Mercedes

Komentáre k článku


Stream naživo