2020-02-28 08:05:00
Volkswagen Golf GTI, GTD
Volkswagen Golf GTI, GTD a GTE 2020
Zdroj: VW

ŽENEVA Volkswagen Golf GTI, GTD a GTE prichádzajú spoločne, aby vyhoveli všetkým

Legendárne tri písmenká GTI sa hrdo premiestnili rovno pod nový znak VW.

Okrem klasického GTI s benzínovým motorom, príchádza aj hybridné GTE a taktiež populárne naftové GTD. Dizajn je takmer rovnaký, odlišnosť od bežných Golfov ôsmej generácie zreteľná na prvý pohľad.

Platí to pri pohľade spredu, zozadu, ba dokonca zboku. Vpredu nové športové verzie Golfu prezrádza veľká spojená mriežka chladenia so štýlom včelieho plástu v spodnej časti nárazníka, ktorú môže doplniť aj denné LED svietenie v tvare písmena X. LED sú nielen hlavné svetlomety vpredu aj vzadu, autá disponujú aj svietiacim LED pásikom. Kým GTI je v červenej, GTE má modrú a GTD má sivú.

Zdroj: VW

Športové verzie modelu Golf majú nový podvozok s prepracovanými adaptívnymi tlmičmi i s upraveným systémom XDS – ten je samozrejme v základe. Vodiči si môžu nielenže zvoliť z prednastavených jazdných režimov Comfort, Normal a Sport. Môžu si tiež Individuálne nastaviť čo potrebujú a samotné režimy môžu upravovať, aby ešte viac vyhovovali ich preferenciám.

V kabíne je Tartan. A keď sme si toto so značným uspokojením odfajkli, môžeme sa pozrieť aj na ďalšie istoty, ktoré Gti a jeho elektrické a naftové deriváty prinášajú. Napríklad veľké displeje, tiež drobnú radiacu páku v štýle shift-by-wire. Maximálne displejové zobrazovadlá ponúkajú 10,25 palca pri digitálnom prístrojovom štíte a 10 palcov pri stredovom displeji infotainmentu. LED pásiky si užijete aj v kabíne – dodajú 30 farebných odtieňov pre ambientné osvetlenie, no ako vieme, môžu slúžiť aj na iné ako len pekné farebné osvetlenie.

Zdroj: VW

Auto v základnej výbave ponúkne presne tie asistenčné systémy, ktoré vyžaduje EuroNCAP. Spomeniem systém kontroly jazdy v pruhoch, núdzové brzdenie s rozlišovaním chodcov a zopár ďalších. Asistentov si ale môžete na palubu pribaliť podstatne viac a zaručene vám neuberú z priestrannej kabíny. To už je čaro samotného Golfu a platformy MQB. 380 litrov v batožinovom priestore by malo byť zachovaných, azda len s malým obmedzením pri hybridnej verzii GTE. Tá si totiž do priestoru nad zadnou nápravou nabalila batérie s celkovou kapacitou 13 kWh. To elektrifikovanej verzii dodá čisto elektrický dojazd na úrovni do 60 km. A to aj rýchlosťou do 130 km/h.

Zdroj: VW

Ale poďme k tomu najpodstatnejšiemu: k výkonu. Hybridná verzia čerpá silu ako z benzínu, tak z batérií, no tiež napríklad z rekuperácie. Celkový výkon by sa mal vyšplhať presne tam, kde je pri verzii GTI – na 245 koní. Môže za to benzínový turbomotor 1,4 TSI s výkonom 110 kW (150 k) a elektromotor s výkonom cca 114 k. Kým ale benzínová verzia ponúkne 370 Nm, GTE vďaka elektromotoru dodá systémový krútiaci moment o kúštik väčší – 400 Nm. Na záver je tu ešte naftové GTD. To ponúkne maximálny výkon 200 k a krútiaci moment 400 Nm. GTD si pre plnenie emisií pomôže dvomi SCR katalyzátormi a dvomi vstrekovačmi Ad Blue. GTD dostane výhradne dvojspojkovú 7-stupňovú automatickú prevodovku, GTE 6-stupňové DSG (dlhodobo vyvíjané s plug-in hybridným motorom 1,4 TSI). Iba GTI príde aj s manuálnou prevodovkou a 7-stupňové DSG má len ako príplatok.

Zdroj: VW

 


AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: VW

Komentáre k článku


Stream naživo