FOTO: Úplne nový Mercedes GLA odhalený. Začíname s GLA 35 4Matic
Mercedes pred pár minútami odhalil vo svetovej digitálnej premiére svoj nový model GLA.
Ním sa výpočet nových kompaktných modelov značky uzatvára na čísle 8. Po A, A sedan, A sedan long (Čína), B, CLA, CLA Shooting Brake a GLB prichádza GLA ako posledný z kompaktov, no zároveň úvodný model ponuky SUV od Mercedesu.
Nová GLA už zďaleka nebude len nafúknuté a zvýšené A, prichádza s výrazne vyššou svetlosťou a výrazne dynamickejšími proporciami. Kým GLB to hrá na praktickosť a škatulóznosť, GLA verí plynulým líniám a karosérii s pozvoľným poklesom línie vzadu. Pôsobí ako malé GLE Coupe, či B-čko s terénnymi ambíciami, alebo až produkt vášne medzi Triedou B a GLE Coupe.
Aj keď však stavilo na dynamický SUV Coupé výzor, rozhodne nepatrí medzi nepraktické, čo dokazuje zadná časť s nápadnou reminiscenciou Triedy B. Verzia 35 4Matic k tomu pridáva ešte výrazné dizajnové prvky od AMG. Konkrétne predovšetkým AMG masku chladiča, veľké disky so športovými pneumatikami a dynamický bodykit.
GLA 35 4Matic má tak ako všetky kompaktné modely s týmto označením Podkapotou benzínový štvorvalcový turbomotor s výkonom 225 kW (306 k) a krútiacim momentom 400 Nm. Motor v spolupráci s dvojspojkovou 8-stupňovou prevodovkou vlastného vývoja Mercedesu a pohonom všetkých kolies odvodeným od verzií 45 4Matic minulej generácie, umožňuje modelu zrýchliť z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy.
GLA stojí podobne ako 7 súrodencov na novej kompaktnej platforme, z čoho vyplýva jednak ponuka motorizácií a prevodoviek, no tiež prítomnosť najnovšieho infotainmentu MBUX s osobnou asistentciou, či s rozšírenou realitou navigácie a prítomnosť najnovších asistenčných systémov vrátane adaptívneho tempomatu s funkciou stop and go, či funkcie asistencie brzdenia s možnosťou automatického odbočenia, podporu prejazdu križovatkou a funkcie vytvorenia záchrannej uličky.
GLA má o 10 centimetrov vyššiu svetlú výšku, kabína ponúka viac miesta pre vodiča a spolujazdca nad hlavou a výrazne viac miesta pre kolená pasažierov vzadu. Pritom je auto o pár milimetrov kratšie ako predchodca. Má však menšie previsy a racionálnejšie pracuje s priestorom. Všetky rozmery nájdete v galérii, rovnako ako bohatú fotodokumentáciu. Nižšie nájdete rozmerové porovnanie s predchodcom.
Pripomeniem, že GLA, rovnako ako ostatné kompaktné modely ponúkne benzínové a naftové motorizácie s označeniami od 180 a 180d. Základom benzínovej ponuky sú motory s objemom 1,34 litra, k dispozícii bude aj dvojlitrový turbomotor. Podobne je základom naftovej ponuky motor s objemom 1,5 litra. Základná GLA ponúkne pohon prednej nápravy, výkonnejšie budú mať k dispozícii aj pohon oboch náprav. Prvé vozidlá sa k obchodníkom v Európe dostanú na jar tohto roka.
GLA | Predchodca | Rozdiel | ||
Vonkajšie rozmery | ||||
Dĺžka | mm | 4 410 | 4 424 | -14 |
Šírka | mm | 1 834 | 1 804 | 30 |
Šírka vrátane vonkajších zrkadiel | mm | 2 020 | 2 022 | -2 |
Výška | mm | 1 611 | 1 507 | 104 |
Rázvor | mm | 2 729 | 2 699 | 30 |
Rozchod kolies vpredu | mm | 1 605 | 1 559 | 46 |
Rozchod kolies vzadu | mm | 1 606 | 1 560 | 46 |
Vnútorné rozmery | ||||
Max. priestor nad hlavou vpredu | mm | 1 037 | 1 015 | 22 |
Priestor nad hlavou vzadu | mm | 969 | 975 | -6 |
Priestor na nohy vpredu | mm | 1 045 | 1 063 | -18 |
Priestor na nohy vzadu | mm | 976 | 860 | 116 |
Šírka priestoru pre lakeť vpredu | mm | 1 456 | 1 422 | 34 |
Priestor na lakte vzadu | mm | 1 455 | 1 410 | 45 |
Šírka priestoru v oblasti pliec vpredu | mm | 1 419 | 1 391 | 28 |
Šírka pliec vzadu | mm | 1 393 | 1 350 | 43 |
Šírka ložného priestoru max. | mm | 1 272 | 1 187 | 85 |
Hĺbka ložného priestoru max. | mm | 1 422 | 1 395 | 27 |
Účinná šírka prístupu do batožinového priestoru | mm | 1 050 | 1 045 | 5 |
Objem batožinového priestoru podľa VDA | L | 435 | 421 | 14 |
AUTOR: © Zoznam/jh
ZDROJ: Mercedes
Komentáre k článku