12.09.2017

Frankfurt: Renault Mégane RS – dve prevodovky, nový motor a 4CONTROL

Tak ako sme očakávali, nový Renault Mégane RS prichádza s úplne novým motorom, ovládaním všetkých kolies a exkluzívnym zjavom.

Nový Mégane RS je konečne tu. Predstavil sa dnes na autosalóne vo Frankfurte. Prichádza s novými technológiami i technikou.

Podkapotou mu pradie nový motor s objemom 1,8 litra, ktorý môžu zákazníci aliancie Renault-Nissan nájsť nielen v aktualizovanom modeli Espace, no najmä v novom modeli Alpine A110. Kým Alpine A110 disponuje maximálnym výkonom 185 kW (252 k) a maximálnym krútiacim momentom 320 Nm, Mégane RS z motora vytlačí 206 kW (280 k) a 390 Nm pri 2400 až 5000 Nm. Nevieme podrobnosti, no predpokladom je prepracovaná hlava, nové piesty, vložky, ojnica a tiež twin scroll turbodúchadlo. Vo verzii Trophy, ktorá príde neskôr bude mať dokonca rovných 300 koní a 400 Nm.

Od začiatku bude Mégane RS dostupný s dvoma prevodovkami s rovnakým počtom 6-stupňov. Voľbou č.1 naďalej zostáva verzia s manuálnym radením, ktorá navyše disponuje ručnou brzdou, pre ideálny jazdný zážitok a kontrolu. Druhá verzia s automatickou dvojspojkovou prevodovkou EDC disponuje elektronickou brzdou.

Dvojspojka EDC pritom prešla výraznou modifikáciou, okrem iného obsahuje technológiu multi change down, ktorá umožňuje sekvenčné radenie o viac stupňov v rýchlosti za sebou pri brzdení pred zákrutou, čo jednak pomôže zlepšiť jazdný zážitok – ako v motošporte, navyše zlepší čas na okruhu.

K dispozícii sú dve verzie – Sport a Cup, obe majú v štandarde systém natáčania zadných kolies 4CONTROL, Cup má okrem odlišne nastaveného podvozku aj diferenciál Torsen s odlišnými prevodovými pomermi pri akcelerácii a brzdení. RS má kompletne prepracovaný podvozok, zostáva pritom verný prednej náprave, ktorú poznáme z predchádzajúcej generácie, vzadu má špeciálne nastavenú torznú tyč, pružiny a vpredu i vzadu má špeciálne pretekárske hydraulické kompresné tlmiče, ktoré výrazne eliminujú efekt opakované odrazu a tým podstatne zlepšujú stabilitu auta na horších povrchoch.

Auto disponuje novými 18 a 19 palcovými diskami a 355 milimetrovými prednými brzdovými kotúčmi s brzdičmi Brembo.

Mégane „nezasvätených“ zaujme dizajnom a tých zasvätených zasa dizajnom poteší.  Automobil je v porovnaní s GT verziou širšie vďaka širšiemu rozchodu kolies. Celkovo je o 65 mm širší vpredu a o 45 mm vzadu. Vozidlo má novú prednú masku, mriežku chladiča a špeciálne formulou inšpirované hmlové svetlomety. Vzadu je taktiež nový nárazník s výrazným difúzorom a centrálnou koncovkou výfuku.

V interiéri je to samozrejme nový Mégane so všetkým čo k tomu patrí, doplnení o drobnosti prezrádzajúce spriaznenosť so športovými autami. Najväčším plusom zostáva naďalej RS Monitor, ktorý môže premietať informácie o jazde na centrálny displej infotainmentu, no môže byť tiež doplnený o kameru a môže ponúknuť záznam z jazdy so všetkými potrebnými údajmi, záznam potom môže poslúžiť na zlepšenie vlastnej jazdy, či na v súčasnosti veľmi moderné zdieľanie parametrov jazdy a videa prostredníctvom sociálnych sietí.

Auto ponúkne technológie i pre bežné jazdenie. Novinky z oblasti asistenčných systémov vrámci balíka ADAS, systém Multisense (+ režim Race), nové športové sedadlá s integrovanými hlavovými opierkami a tiež novú špeciálnu farbu Tonic Orange.

No a pri tom všetkom spomeniem ešte jeden „extrémne“ dôležitý fakt – priemerná kombinovaná spotreba je len 6,9 litra a auto vďaka menšiemu novému motoru vyprodukuje iba 155 g/CO2 na kilometer. To je mimochodom o 11 % menej ako predtým. 

 

jh

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.