19.07.2017

Mercedes zmenil Navaru na novú Triedu X. Nemá len iné svetlá a masku...

Mercedes založil novú Triedu X. Aby toho nebolo zo začiatku príliš, založil ju na novej generácii Nissanu Navara.

Mercedes vstupuje do sveta pick-upov, lebo jeho analytici začuchali príležitosť ponúknuť prémiové technológie a prémiovú značku zákazníkom bažiacich po stredne veľkom pick-upe. Aby toho ale na začiatok nebolo priveľa a aby neriskoval stratu príliš veľa investícií pri vstupe do neprebádaných vôd, požičal si dobre urobený základ japonského pick-upu zo spriaznenej automobilky Nissan. Model Navara sa zmenil na X-Class. No nezmenil sa len vďaka novému menu a novej maske. Zmien je chvalabohu viac... Zvonka zaujme nová maska chladiča, LED svetlá a samozrejme veľké logo značky.

Vo vnútri, tak ako vonku nájdete zmeny všade kde sa dalo. Odlišná je palubná doska, volant, infotainment, displej infotainmentu (8,4 palca), ovládací panel, budíky... Škoda len, že sa Mercedes nedokopal k umiestneniu voliča automatickej prevodovky pod volant, tak ako sme pri Mercedesoch zvyknutí. Nechal tam riadne masívnu radiacu páku a na jej vrch dal logo Mercedesu. Predpokladám, že sa Mercedes pohral aj s tlmiacimi materiálmi, lebo prémiový pick-up si to žiada.

Ak ide o techniku, spočiatku bude triedu X možné získať iba s motormi od Nissanu – základ tvorí naftový štvorvalec s objemom 2,3 litra a s výkonom 120 kW (160 k) (X 220d). Nad ním stojí biturbo verzia s výkonom 140 kW (190 k) (X 250d). Neskôr ale do ponuky pribudnú motory Mercedesu – benzínový štvorvalec s výkonom 122 kW (165 k) pod označením X 220 a chvalabohu šesťvalec pod označením X 350d s výkonom 190 kW (258 k) a s krútiacim momentom 550 Nm.

Motory bude možno kombinovať buď so 6-stupňovou manuálnou alebo 7-stupňovou automatickou prevodovkou (Mercedes). Základ bude dostupný s pohonom zadných kolies, no verzie s pohonom všetkých kolies budú tiež.

Mercedes pritom tvrdí, že nejde o rozmaznané prémiové SUV, ale o poctivý luxusný offroad, ktorý je pripravený tvrdo pracovať. Svedčí o tom rebrinový rám a tuhá zadná náprava. Taktiež nosnosť 1,1 tony a ťažnosť 3,5 tony. Automobil ponúkne základnú svetlú výšku 202 mm, no za príplatok si môžete X Class kúpiť aj s balíkom offroad, ktorý zdvihne svetlosť na 222 mm. Brodivosť 600 milimetrov a nájazdové uhly vpredu 30,1° a vzadu 25,9° svedčia o terénnom presvedčení vozidla.

Ponuka výbav začína na X-Class Pure, nasleduje lepšie vybavená X-Class Progressive a výpočet končí lajfstajlovým variantom X-Class Power.

Trieda X sa dostane do predaja v Európe v novembri tohto roka a štartovacia cena v Nemecku je 37-tisíc eur.

jh

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.