04.06.2017

Ford sľubuje rýchlejší Focus RS. Pomôže mu novinka: samosvorný diferenciál

Ford predstavil nový doplnkový balík Option pack, ktorý okrem drobných dizajnových zmien aj samosvor.

Ford Focus RS je hot hatch s pohonom všetkých štyroch kolies a s maximálnym výkonom 350 koní. Automobil je prostredníctvom svojho unikátneho systému pohonu všetkých štyroch kolies preniesť až 70% krútiaceho momentu na zadnú nápravu. To mu umožňuje nielen prechádzať zákruty neutrálne až pretáčavo, ale tiež páliť gumy len tak pre radosť.

Po novom ale zákazníci dostanú možnosť dokúpiť si balík doplnkov, ktorý obsahuje to, o čom sa hovorilo už pred rokom – samosvorný diferenciál na prednej náprave.

Mechanický samosvorný diferenciál s obmedzenou svornosťou vystupujúci pod populárnou skratkou LSD vie v prípade potreby prenášať krútiaci moment na koleso s lepšou priľnavosťou a je od špecialistu Quaife. Jeho účelom je zlepšiť už tak výborné jazdné vlastnosti auta v zákrutách. Vďaka nemu bude môcť majiteľ auta pridať plyn na výjazde zo zákruty ešte skôr než so štandardným RS bez straty priľnavosti kolies, či bez potreby pribrzďovania kolies. Znamená to, že auto so samosvorom môže získať náskok na každej jednej zákrute v porovnaní s autom bez neho. Náskok to bude veľmi malý, no aj tak bude mnohým zákazníkom hodný toho, aby siahli hlbšie do peňaženky a odľahčili ju o ďalšie eurá. A o to predsa ide, no nie?

Balík Option pack ale okrem diffu zahŕňa aj drobné dizajnové úpravy vrátane tmavých doplnkov karosérie a typickej RS modrej farby Nitrous Blue v základe. Brzdové strmene budú taktiež modré, 19-palcové disky zasa čierne a Recaro škrupiny dostanú tiež trošku z RS modrej farby. No skrátka, auto bude o kúštik rýchlejšie ale hlavne bude mať doplnky, ktoré si veľká časť zákazníkov aj tak dokupuje. 

jh

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.