2017-01-26 13:50:00
Ford Mustang facelift 2017
Ford Mustang facelift 2017
Zdroj: Ford

Ford ukázal faceliftovaný Mustang. Ten súčasný dostal iba 2 hviezdy v crash teste

Ford chvíľu pred oznámením výsledkov crash testov ukázal faceliftovanú verziu svojho globálneho modelu.

Ford Mustang dostal facelift, ktorý ho opticky vracia k predchádzajúcej generácii, no tiež zvýrazňuje jeho črty. Či sa vám páči aktuálny „veselší“ model, alebo tento, vedzte, že dizajnéri Mustangu upravili svetlomety a vybavili ich Full LED technológiou. Predné svetlá doslova ustúpili väčšej, hladnejšej mriežke chladiča, nový je tiež nárazník s trojuholníkovými výduchmi. Vzadu sú taktiež upravené svetlomety, zboku je jemne zmenený vzhľad C-stĺpika a verzia GT získala nové krídlo.

Veľkou vecou je výmena tradičných ukazovateľov „budíkov“ za plne digitálny 12-palcový displej s množstvom nových možností zobrazovania a samozrejme presnejšími ukazovateľmi. Displej má tri režimy zobrazovania – Normal, Sport a Track.

Zmeny sa dotkli aj techniky Podkapotou, Mustang V8 má po novom priame i nepriame vstrekovanie, čo mu zabezpečí ako vyšší výkon, tak lepšiu spotrebu, no značka zatiaľ neprezradila aké sú konkrétne čísla. Keď sa dozvieme, dáme vedieť.

Jednou z vecí, ktoré však treba spomenúť je, že na palube Mustangu sa objavia nové asistenčné systémy vrátane núdzového brzdenia, rozoznávania chodcov a ďalších.

A presne tieto systémy súčasnému Mustangu chýbali na to, aby získal podstatne lepšie hodnotenie v európskych chrash testoch. Okrem iného.

Zdroj: Ford

V najnovšom teste pred faceliftovaná verzia (tá aktuálne v predaji) dostala skutočne slabé hodnotenie od EuroNCAP. Je to zarážajúce o to viac o koľko viac hviezdičiek pravidelne dostávajú všetky modely Fordu – spomenúť musíme prvotriedne hodnotenia Mondea, S-Maxu, C-Maxu, Galaxy, Fiesty, Focusu... Celý modelový rad osobných automobilov Fordu (a mnoho úžitkových) majú päť hviezd, tak kde sa stala chyba?

Nuž okrem spomínaných asistentov, z ktorých má Mustang zatiaľ len aktívnu kapotu, EuroNCAP vyžaduje asistent jazdy v pruhoch, núdzové brzdenie v meste i mimo mesta a ďalšie.

Inžinieri strhli Mustangu body aj za nedostatočne vystrelené airbagy vodiča a spolujazdca. Nedokázali úplne zabrániť dotyku s volantom a palubnou doskou. Negatívne hodnotili i výsledok crash testu pri zadných pasažieroch – figuríne sa pri náraze podarilo podliezť bezpečnostný pás. Mínus má Mustang i za horšie výsledky pri náraze zozadu – za ochranu krčnej chrbtice a tiež za absenciu Isofixov, či zabudovanej sedačky. Čo si počnú matky s deťmi, ktoré budú na Mustangoch voziť deti do škôlky??? Podobne možno vnímať i absenciu bočných airbagov vzadu (Mustang pritom poskytuje záclonové hlavové airbagy vzadu, viac však nie).

Zdroj: Ford

Ford po zverejnení výsledkov oznámil, že automobily, ktoré si budúci zákazníci objednajú po máji, už budú mať všetky žiadané asistenčné systémy vrátane núdzového brzdenia, čo môže súčasné dve hviezdy posunúť minimálne o 1 až 2 hviezdy vyššie. Plný počet to ale bez modifikácie airbagov a zadných pásov nebude.

Mustang teda možno nezískal veľa "hviezdičiek" no len málokto sa pri takomto automobile hviezdičkami zaoberá. Malosériové automobily sa v crashtestoch prakticky neobjavujú a ich bezpečnosť je v podstate len teoretická. Mustang je de facto jedným z prvých športových automobilov tohto typu (i keď s dramaticky nižšou cenovkou), ktorý do testu vôbec šiel. Je fajn vedieť, že úplne nepohorel a netrpí na nedostatky spojené s pasívnou bezpečnosťou (pevnosť, deformačné zóny). Keď vylepší aktívnu bezpečnosť, získa ďalšie plus v porovnaní s konkurenciou. 

 

jh

Komentáre k článku


Stream naživo