29.09.2016

Dacia: Duster dostane dvojspojkovú prevodovku. Facelift pre Sandero a Logan

Dacia si do Paríža pripravila facelift modelov Sandero, Sandero Stepway, Logan a Logan MCV.

Tou najväčšou novinkou zo stánku Dacie je nepochybne automatická dvojspojková prevodovka EDC, ktorá sa vôbec po prvýkrát predstaví v automobile značky Dacia.

Po nedávnom uvedení „automatickej“ prevodovky v podobe robotizovaného manuálu Easy-R sa rumunské automobily môžu pýšiť modernou šesťstupňovou dvojspojkovou predovkou, ktorá bola doteraz vyhradená len pre vozidlá značky Renault.

Nový automat je o dve triedy plynulejší ako robotizovaná manuálna prevodovka Easy-R. Dvojspojková prevodovka je kombinovateľná výhradne s najsilnejším naftovým motorom 1,5 dCi s maximálnym výkonom 81 kW (110 k).

EDC je pre Duster dodávaná aj s asistentom rozjazdu do kopca. Novinkou je aj stupeň výbavy Black Touch ponúkajúci čierne doplnky a množstvo príplatkovej výbavy.

Facelift pre Sandero a Logan

Nová maska a nový svetelný podpis znamenajú oživenie vzhľadu modelov v polovici ich životného cykla. Denné LED svetlá vpredu tvoria vzor štyroch poskladaných štvoruholníkov. Tvar zadných svetiel je odvodený od štyroch osvetlených štvorcov.

Nový Logan, nový Logan MCV a nové Sandero majú spoločný modernejší dizajn predného nárazníka, ako aj chrómové detaily na mriežke chladiča.

Tieto zmeny sa prejavujú predovšetkým na novom modeli Sandero Stepway, ktorého predná identita je odvodená od dizajnových prvkov modelu Duster. Mriežka chladiča elegantne kombinuje čiernu farbu nárazníka s chrómovými detailami. Úpravy sú doplnené chrómovými koncovkami výfukov a novým dizajnom zliatinových diskov (na vybraných trhoch).

Zmeny sa dotkli aj interiéru automobilov. Sandero Stepway má ponovom chrómované kľučky dverí a nové poťahy.

Pre všetky dotknuté modely zmeny interiéru charakterizuje upravená textúra plastových dielcov na palubnej doske v oblasti výduchov vzduchotechniky. Po prvýkrát sa ovládanie klaksónu presúva z páčky pod volantom priamo na volant tak ako sme zvyknutí v iných automobiloch.

Novinkou je ovládanie elektrických predných a zadných okien vo dverách, čo je pre Daciu taktiež prvýkrát. Ovládače sa presunuli zo stredového tunela medzi vodičom a spolujazdcom.  

Nový motor

Podkapotou modelov Sandero a Logan bude po novom možné nájsť základný benzínový agregát s objemom 1,0 litra. Ide o atmosférický trojvalec s označením SCe, ktorý dosahuje maximálny výkon 75 koní. Doteraz bol dostupný pre modely Renault Twingo, či Smart ForTwo a ForFour. Motor nahrádza pre normu Euro6 štvorvalcový agregát s objemom 1,2 litra.

Nový agregát má vyšší výkon o 1 kW (2 k), avšak nižší krútiaci moment 95 Nm namiesto 107 Nm mal by mať o 10 % nižšiu spotrebu.

 

 

jh
ZDROJ: Renault

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.