2016-02-20 04:15:00
Peugeot 2008 GT 2016
Peugeot 2008 GT 2016
Zdroj: Peugeot

FOTO: Peugeot 2008 dostane v Ženeve facelift. Osviežený vzhľad, nový stupeň výbavy

Úspešný crossover Peugeot 2008 dostane na autosalóne v Ženeve facelift. Ten okrem jemnej úpravy zovňajšku prináša i novinky na palube.

Peugeot 2008 sa predstavil pred 3 rokmi a za takýto krátky čas si už svoj malý crossover s levom v znaku kúpilo približne 500 000 zákazníkov po celom svete. V Európe je automobil jedným z troch najpredávanejších crossoverov vo svojej triede. Peugeot tak chce jeho pozíciu posilniť a osviežiť ho novými technológiami a vzhľadom.

Z hľadiska dizajnu sa veľa nemenilo. Automobil dostal prednú masku, ktorá ho väčšmi priblíži k aktuálnemu dizajnovému jazyku značky Peugeot. Zmeny vidieť iba na maske chladiča.

Veľkou novinkou je nová najvyššia výbava s označením GT Line, ktorá autu pridáva športovo-elegantné prvky vzhľadu, špeciálne disky kolies, novú červenú farbu a bohatú výbavu.

Po novom bude automobil k dispozícii vo výbavách Acces, Active, Allure a GT. Tak ako doteraz, i po facelifte sa bude model spoliehať na Peugeot Cockpit, ktorého cieľom je poskytnúť vodičovi čo najlepší zážitok z jazdy a zároveň mu poskytnúť informácie o vozidle bez toho, aby musel pozerať inam než na vozovku. Crossover nedostane pohon 4x4 ani po facelifte, dostatočne ho nahrádza systém Grip Control s možnosťou výberu z piatich jazdných režimov podľa aktuálneho povrchu (snow, sand...) a tiež umožňuje úplne vypnúť systém ESP pre väčší pôžitok z jazdy.

Automobil bude mať Podkapotou dva motory v rozdielnych špecifikáciách. Benzínovú ponuku zastupuje 1,2 litrový trojvalec PureTech s výkonom alebo 82, 110, alebo 130 koní. Pri najslabšej atmosférickej verzii si zákazník môže zvoliť medzi manuálnou päťstupňovou, alebo robotizovanou päťstupňovou prevodovkou. Silnejšia 110 koňová ponúkne už v štandarde systém štart-stop a 5-stupňovú manuálnu i novú 6-stupňovú automatickú prevodovku. Najsilnejšia verzia s výkonom 130 koní a 230 Nm je dostupná so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou.

Naftové motorizácie zastupuje overený 1,6 litrový motor HDi, ktorý po novom získal príponu BlueHDi signalizujúcu využívanie katalyckej redukcie SCR vstrekovaní močoviny do výfukového potrubia.

Základ tvorí naftový agregát 1,6 BlueHDi s maximálnym výkonom 75 koní, nasleduje verzia s výkonom 100 koní a verzia s výkonom 120 koní. Slabšie verzie majú päťstupňovú manuálnu prevodovku, verzia s výkonom 100 koní disponuje i robotizovanou prevodovkou alebo štart-stop systémom v eco verzii. Najsilnejšia je kombinovateľná so 6-stupňovou manuálnou prevodovkou. 

jh

Komentáre k článku


Stream naživo