2015-12-10 11:35:00
Mercedes triedy E 2016
Mercedes triedy E 2016
Zdroj: Mercedes, autoblog.com

Nový Mercedes triedy E: Odhalený interiér a automatické zmeny pruhov

Mercedes posúva novým modelom E latku v technológiách ďalej. Pozrite si najnovšie novinky.

Mercedes triedy E sa v plnej paráde predstaví už o niekoľko týždňov na januárovom autosalóne v Detroite. Dovtedy nás bude Mercedes zásobovať novinkami o svojom novom a v mnohých ohľadoch prelomovom modeli, tak aby sme dokázali poňať všetky podstatné zmeny ktoré prináša.

Dizajn konečne omladne

Zmena dizajnu v prospech aktuálneho dizajnového jazyka značky Mercedes už bola nevyhnutná. Facelift pred takmer dvoma rokmi autu dosť pomohol, avšak estetické krivky triedy S, či aj triedy C stále nemal. Aj trieda E sa teda posúva od hrán k oblinám. Oficiálne sa však dizajn vozidla ešte neukázal, nebude mať ďaleko od triedy S, pravda s menšími vonkajšími rozmermi a niekoľkými aktualizačnými prvkami.

Interiér posúva triedu E na vrchol luxusu v segmente

Je to jasné, cieľom Mercedesu je posunúť všetky svoje automobily vyššie, ponúknuť zákazníkom väčší luxus, neprekonané technológie. Kabína automobilu sa nesie v štýle triedy S. Dominuje jej dvojitý displej s obrovskými 12,3 palcovými obrazovkami pre vyššie výbavy. Nižšie stupne však o dvojitý spojený zobrazovací systém neprídu. Avšak budú ich mať menšie s využitím analógového rýchlomera a otáčkomera. Medzi ne bude umiestnený 7 palcový displej a napravo bude namiesto 12,3 palcovej obrazovky 8,4 palcová.

Zdroj: Mercedes, autoblog.com

Nejde však len o nové „zobrazovadlá“ ale aj o funkcie ktoré prinášajú. Mercedes pre triedu E pripravil absolútnu novinku, ktorá vodičovi umožňuje ovládať takmer všetky funkcie infotainmentu vrátane navigácie bez toho, aby musel zložiť ruky z volantu. Trieda E za to vďačí dvom touchpadom na volante. Ľavým touchpadom vodič ovláda palubný počítač na ľavom zobrazovadle, pravým funkcie infotainmentu na pravom displeji. Stredový touchpad tak môže i nemusí využívať.

Pritom má byť infotainment mimoriadne intuitívny vďaka jednoduchému prechodu medzi hlavným menu a jednotlivými funkciami cez spomínané touchpady a tlačidlá umiestnené hneď vedľa nich.

To, čo bude na displejoch zobrazené môžete meniť prostredníctvom troch režimov – Normal, Sport a Progressive. Každý (najmä v prípade vyššej verzie infotainmentu) zobrazí funkcie inak, podľa preferencií. Sport sa viac bude sústrediť na jazdné parametre, progressive zas na navigáciu a podobne.

Zdroj: Mercedes, autoblog.com
Zdroj: Mercedes, autoblog.com

Okrem obrazoviek a dizajnových prvkov, ktoré už poznáme z triedy S, C a aj ďalších vrátane výduchov vzduchotechniky, ústredného touchpadu a vzhľadu samotného volantu, či polstrovania dverí a palubnej dosky sú nové aj sedadlá, ktoré prichádzajú v troch typoch. Všetky by mali podľa info autoblogu byť mimoriadne pohodlné, tvarované podľa fyziológie človeka a plne nastaviteľné. Nevýhodou by malo byť menej priestoru na nohy vzadu v prípade obsadenia sedadiel vyššími. Naopak aj sedadlá vzadu majú byť veľmi dobre tvarované pre jazdu ako na vankúši aj na dlhých cestách. Deficit menšieho miesta na nohy bude možné vymazať prostredníctvom dlhšej verzie podvozku, ktorá má byť tiež k dispozícii. Ako to však bude zistíme až pri prvom zoznámení s autom.

Zdroj: mercedes, carscoops.com
Zdroj: Mercedes, autoblog.com

To však nie je všetko k zobrazovadlám, nanovo postavenému interiéru a novému dizajnu Mercedes pridáva nové schopnosti asistenčných systémov. Od možnosti automatického parkovania na diaľku (vodič mimo kabíny), sa Mercedes triedy E posúva bližšie k autonómnemu jazdeniu aj na cestách. Uľahčenie práce pre vodiča a zníženie tlaku naňho, by mal umožniť asistenčný systém schopný automaticky zmeniť pruh v prípade potreby.

Vodičovi bude stačiť aktivovať tento systém a potom aktivovať znamenie o zmene smeru jazdy na dobu viac ako 2 sekundy a v prípade, že radary a stereo kamera nájdu dostatočný priestor, automobil sám zmení pruh. Asistent to dokáže pri rýchlostiach od 80 do 180 km/h. Senzory sú pritom schopné zachytiť aj rýchlo sa blížiace auto, či prípadnú prekážku v pruhu, ktorú vodič nemusí vidieť. Pričom systém funguje pri zmene pruhu vľavo i vpravo. Táto funkcionalita je súčasťou balíka DRIVE PILOT.

K tomu treba prirátať vysokú mieru ponúkanej personalizácie automobilu, vrátane výberu 64-roch farieb podsvietenia kabíny cez úsporné LED svetlá. E-čko bude mať tiež nové LED vonkajšie svetlomety so špecifickým svetelným podpisom.

Zdroj: mercedes, carscoops.com
Zdroj: mercedes, carscoops.com

Viac sa o ďalších „fičúrach“ a technike Podkapotou dozvieme v priebehu nasledujúcich týždňov a nakoniec pri premiére v januári.

Fanúšikovia triedy S sa však nemusia báť, že by E-čko malo funkcie, ktoré S-ko mať nebude. Bude, už teraz sa chystá a dokončuje facelift triedy S, ktorý by mohol techniku posunúť ešte ďalej než E-čko.

jh
ZDROJ: Mercedes, autoblog, carscoops...

Komentáre k článku


Stream naživo