2015-10-23 13:10:00
Volvo S60 Cross Country
Volvo S60 Cross Country T5 AWD
Zdroj: Ján Hargaš

PRVÉ DOJMY: Volvo S60 Cross Country T5 AWD – zdvihnutý divoch v koži sedanu

V rámci prebiehajúcich Volvo Days na bratislavskej Kolibe sme sa pozreli na zúbok unikátnej novinke Volva.

Model S60 Cross Country je mimoriadne špecifický model a vo svojej podstate na švédsko-čínsku automobilku veľmi odvážny. Pritom neznamená revolúciu. Veď ide o ten istý sedan S60, ktorý Volvo ponúka zákazníkom už päť rokov.

Pravda, nová verzia je výnimočná predovšetkým svojim charakterom. Ide totiž o „terénny sedan“ alebo tiež o crossover založený na sedane. Volvo je prakticky jediná automobilka ktorá takýto model ponúka a je na to patrične pyšná. Model má už na prvý pohľad nevšedný charakter. Jeho nevšednosť však nespočíva len vo vzhľade, špecifický je aj jazdou.

Tú som mal možnosť vyskúšať si počas prebiehajúcich Volvo Days, počas ktorých má S60 Cross Country oficiálnu slovenskú premiéru. Veľa kilometrov to síce nebolo, doslova len zopár, čo nestačí ani na Prvú jazdu. Avšak niekoľko dojmom a pojmov sa na mňa počas jazdy i po nej predsa nalepilo. Mohla za to aj odskúšaná verzia T5.

V prípade S60 Cross Country označenie T5 odkazuje ešte stále na veľký benzínový päťvalec. S60 Cross Country pod týmto označením teda skrýva radový päťvalec s objemom 2,5 litra a s výkonom 250 koní. Ten je spriahnutý so šesťstupňovou automatickou prevodovkou s možnosťou radenia pádlami pod volantom. Táto kombinácia je zdôvodnená jediným poznatkom – spojenie benzínového štvorvalcového motora, automatickej prevodovky a pohonu 4x4 je zatiaľ vyhradené len pre najnovšiu generáciu automobilov zastúpených modelom XC90.

Zdroj: Ján Hargaš

Zatiaľ teda Podkapotou tohto modelu nájdete mohutný päťvalec s fantastickým zvukovým prejavom a veľkou silou. Pochopiteľne sú k dispozícii aj verzie s naftovým päťvalcom a naftový motor možno tiež skombinovať s pohonom iba predných kolies. Takéto auto si však štvorkolku vyslovene pýta. A pýta si tiež označenie T5, i keď je jasné, že veľká časť zákazníkov siahne skôr po skratke D4 AWD.

Auto sa vo vnútri prakticky nelíši od štandardnej S60-tky. Prináša však zaujímavé farebné kombinácie, vrátane oranžovej a čiernej kože. Keďže sa dodáva iba v najvyššom stupni výbavy Summum, vyzerá luxusne. Posed za volantom je prinajmenšom tak špecifický ako samotný robustný vzhľad auta. Sedíte vo výške ako v modeli XC70, no pritom ste v omnoho dynamickejšom aute s dynamickejšie sa zvažujúcimi krivkami kabíny. Pripomína to tak sedenie v modeloch ako X4 prípadne X6 od BMW, či GLE Coupe od MB. Pravda, nesedíte až tak vysoko a imidž auta je predsa konzervatívnejší. V porovnaní s týmito obrami je pritom auto obratnejšie a ľahšie.

Zdroj: Ján Hargaš

Najočarujúcejší je pochopiteľne zvukový prejav veľkého motora. Ten možno označiť za návykový a návyk sa vytvára už po prvých akceleráciách. Motor je svalnatý a cítiť z neho silu, no vplyvom robustného a ťažkého auta nebudete mať pocit, že vám chce zatlačiť vnútornosti na zadné sedadlo. Navyše Volvo dokáže vyšší výkon vytlačiť aj z menšieho štvorvalca, no ten zvuk a pocit štvorvalec nedodá, i keď sa snaží. Akcelerácia je rýchla, mierne ju kazí pomalšie reagujúca automatická prevodovka, avšak to možno vyriešiť radením pod volantom. Automobil je suverén, zdá sa, že podvozok je pomerne tvrdý, spôsobujú to aj veľké disky kolies. Pri ostrejšom prejazde zákrut sa výrazne nenahne, stabilita je na vysokej úrovni. Pritom môžete kedykoľvek odbočiť z asfaltovej cesty a vyraziť po tej lesnej bez strachu o podvozok.

Zvukový komfort je veľmi dobrý. Diaľničné rýchlosti som neskúšal, nepríjemné prekvapenia ale čakať nemožno, veď ide o Volvo.

Zdroj: Ján Hargaš
Zdroj: Ján Hargaš

Automobil je to skutočne unikátny a Volvo veľmi dobre vie, v akých zákazníckych vodách zaloví, preto ho ponúka len v najvyššej výbave Summum. Spomenutím obrov z Nemecka som pritom nestrieľal úplne mimo mysu, i keď sa S60 CC nemôže považovať za priameho konkurenta. Je to robustné, ťažké, silné auto s vysokou bezpečnosťou ešte podčiarknutou vyšším posedom. Tým, že je jediné, bude mať úspech, aj keď ho každý neprijme s nadšením. Volvu sa podarilo upraviť ho tak, aby nevyzeralo napríklad ako model Citroen C5 s maximálne zdvihnutým podvozkom. Auto vyzerá prirodzene, i keď by ste po zhliadnutí prednej časti čakali kombi, alebo hatchback. Je to však sedan a sedan so slušne veľkým kufrom. Zamrzí absencia rezervného kolesa, najmä pri jazde v teréne by aspoň dojazdovka mohla byť povestnou „istotou“.

Zdroj: Ján Hargaš
Zdroj: Ján Hargaš

Mimochodom, S60 Cross Country má identickú svetlú výšku s modelom XC60. V porovnaní so štandardným S60 je to o 6,5 cm viac. Cena automobilu začína na úrovni 41 600 eur. Viac zistíme pri redakčnom teste.

 

 

Ján Hargaš

Komentáre k článku


Stream naživo