11.02.2015

FOTO: BMW 2 Gran Tourer je tu! 7 miest a 3 až 4 valce v prémiovom kompakte

BMW vstupuje novým modelom 2 Gran Tourer do ďalšieho segmentu. Ponúkne prémiový imidž mladým veľkým rodinám.

BMW neustále rozširuje svoj záber a vytvára modely takmer v každom segmente a podsegmente aký vám príde na rozum. A ak vám náhodou nestačí široká ponuka Bavorov, stačí si zájsť po nové Mini, či Rolls.

BMW 2 Gran Tourer je model vychádzajúci z iba nedávno predstaveného Active Tourera. Je však priestrannejší a ponúkne až sedem miest v dvoch radoch. To však zďaleka nie je jediné. Cieľom dizajnérov bolo poskytnúť čo najviac priestoru no pritom čo najviac zachovať charakteristiku BMW. Gran Tourer vyzerá v rámci segmentu dynamickejšie než najbližší konkurenti, typické jazdné vlastnosti BMW však neponúkne. Je síce predokolka, no môže mať systém xDrive. Už základné verzie však majú systém riadenia, ktorý umožní športový pocit z jazdy a priame prepojenie s vozovkou. Auto je vybavené multilinkom vzadu, športovejším, no zároveň pohodlne nastaveným podvozkom so systémom EDLC, čo je elektronická náhrada uzávierky diferenciálu, s kontrolou trakcie, ktorú v sebe zahŕňa systém DSC. Gran Tourer má okrem hŕby individualizačných prvkov k dispozícii aj M verziu s nastaviteľnými tlmičmi, s nižšou svetlou výškou, väčšími M diskami a ďalšími prvkami.

Priestor, zábava, pohodlie

BMW ešte nikdy nevytvorilo auto, ktoré by tak výrazne mierilo práve k cieľovej skupine rodiny. Nikdy totiž nevytvorilo MPV, no časy sa menia a aj rodinky s troma a viac deťmi majú právo užívať si vlastníctvo značky BMW bez toho, aby museli kupovať obrovskú a drahú X5-ťku s ďalším radom sedadiel.

7 miest v aute s dĺžkou 4 556 mm nie je málo. Auto má šírku 1 800 mm a výšku 1 608 mm vďaka čomu ponúka priestranný interiér a hlavne sedadlá v druhom rade, na ktoré môžete pripojiť tri detské sedačky vedľa seba. Ak sa uspokojíte s 5 miestnou verziou, alebo tretí rad sedadiel sklopíte do podlahy, získate batožinový priestor s veľkosťou 645 litrov. Posunutie sedadiel druhého radu dopredu znamená zväčšenie kapacity na 805 litrov. Po sklopení aj druhého radu sedadiel môže v Gran Toureri nastať takmer dokonalá rovina bez schodov, vďaka čomu môžete auto premeniť na sťahováka. Celkovo ponúkne až 1905 litrov za prednými sedadlami. K tomu je kufor nastaviteľný, viacúrovňový. Pri maximálnom 7 miestnom nastavení však kufor výrazne obmedzíte, i tak sa tam ešte niečo zmestí. Presný údaj však v tejto fáze nie je známy a pripojíme ho neskôr.

K rodinnej využiteľnosti pochopiteľne patrí hŕba úložných priestorov pre všetky tri rady sedadiel, taktiež výklopné stolíky na predných operadlách.

myKIDIO

myKIDIO je nová aplikácia BMW, ktorá sa predstavuje práve v Gran Toureri. Jej účelom je poskytnúť pasažierom, hlavne deťom, zábavu na dlhých cestách. Aplikácia ponúka obsah zameraný na deti a rodiny – napríklad filmy, seriály, audio knihy a audio hry. Je kompatibilná s tabletmi. Vodič alebo spolujazdec na prednom sedadle majú obsah plne pod kontrolou pretože to, čo budú deti sledovať/robiť sa nastavuje prostredníctvom ovládača iDrive Controller na stredovom tuneli a ovládacieho displeja hneď po spojení zariadenia s vozidlom.

Od toho momentu umožní aplikácia “myKIDIO” ovládanie a púšťanie obsahu primeraného veku na pripojených tabletoch a deťom tak zmení dlhé cesty na príjemný zážitok. Ovládací displej po celý čas ukazuje, čo deti pozerajú na svojich tabletoch, pričom deti vzadu môžu použiť BMW Kids Cockpit a pozrieť si zábavným a jednoduchým spôsobom informácie týkajúce sa cesty (napríklad čas príchodu, rýchlosť a vonkajšiu teplotu). S tým súvisí aj BMW car HotSpot LTE, systém, ktorý umožní posádke zostať online aj počas jazdy. Celkovo zvládne 8 tabletov, smartfónov, či notebookov pripojených naraz.

K doplnkovej výbave patrí head-up displej, či Traffic Jam Assistant, ktorý pomáha vodičovi s kontrolou auta počas presunov v zápche.

Čo je Podkapotou?

BMW od začiatku predaja ponúka dovedna 5 motorov naftových a benzínových motorov vybavených technológiou Twin-Power Turbo. Základnou benzínovou motorizáciou bude trojvalcový agregát s objemom 1,5 litra predávaný pod označením 218i. Mimoriadne pružný trojvalec poskytuje úctyhodný výkon 100 kW (136 k) a krútiaci moment 220 Nm dostupný už od 1250 ot/min vďaka čomu motor netreba vytáčať a vyššie otáčky sú tak vyhradené pre športovejšiu jazdu. Po prudšom stlačení akcelerátora sa krútiaci moment dočasne zvýši na 230 Nm vďaka funkcii overboost. Gran Tourer s týmto motorom a základnou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou poskytne akceleráciu z nuly na 100 km/h za 9,5 s, maximálnu rýchlosť 205 km/h. Kombinovaná spotreba je 5,1 až 5,5 litra na 100 km a kombinované emisie 119 až 127 g/kg v závislosti od verzie (napr. 3 rad sedadiel, pneumatiky, prevodovka).K dispozícii je 6-stupňová automatická prevodovka Steptronic.

Ďalším benzínovým zástupcom je silnejší dvojlitrový štvorvalec označený ako 220i. Ten má maximálny výkon 141 kW (192 k) pri 5000 ot/min a maximálny krútiaci moment 280 Nm pri 1250 až 4600 ot/min. Pri tejto verzii je možnosť dokúpiť 8-stupňový automat Steptronic.

Naftový základ možno nájsť vo verzii 216d. Pod týmto označením sa skrýva nový 1,5 litrový naftový trojvalec, pri ktorom BMW urobilo všetko pre minimalizovanie vibrácií. Okrem vyvažovacieho hriadeľa, pomáha i dvojhmotný zotrvačník a ďalšie súčasti. Motor poskytne maximálny výkon 85 kW (115 k) a maximálny krútiaci moment 270 Nm pri 1750 ot/min. Maximálna rýchlosť je 192 km/h a z nuly na 100 km/h vozidlo zrýchli za 11,1 sekundy. Priemerná kombinovaná spotreba podľa európskeho cyklu je 3,9 až 4,2 litra na 100 km/h s emisiami CO2 od 104 do 111 g/km v závislosti od výbavy (kolesá, 3. rad sedadiel atď). K verzii si môže zákazník dokúpiť 6-stupňovu automatickú prevodovku.

Vyššia verzia s označením 218d je dvojlitrový naftový štvorvalec s max výkonom 110 kW (150 k) a s maximálnym krútiacim momentom 330 Nm. Maximálna rýchlosť je 205 km/h pričom auto zrýchli z nuly na 100 km/h za 9,3 sekundy. Priemerná spotreba je od 4,3 až 4,5 litra na 100 km. Tu je možnosť dokupíť 8-stupňový automat.

Najvyššia verzia bude zároveň jedinou s pohonom všetkých štyroch kolies xDrive. Označená je 220d xDrive a z dvojlitrového štvorvalca vytláča 140 kW (190 k) pri 4000 ot/min a rovných 400 Nm pri 1750 ot/min. Verzia je k dispozícii výhradne s 8-stupňovou automatickou prevodovkou.

Neskôr, v priebehu leta pribudne aj najnižšia benzínová verzia 216i, ktorá preberie na svoje plecia označenie základná motorizácia. Opäť pôjde o 1,5 litrový trojvalec. Spolu s benzínovým základom pribudne naftový stred 220d bez 4x4.

 

Ján Hargaš
ZDROJ: BMW

Komentáre k článku


© Copyright 2017 Zoznam s.r.o. Všetky práva vyhradené. Napíšte nám Kontakt na redakciu.
Obsah on-line magazínu www.podkapotou.sk je chránený autorských zákonom. Prepis, šírenie, či ďalšie sprístupnenie obsahu alebo jeho časti verejnosti, a to akýmkoľvek spôsobom je bez predchádzajúceho súhlasu redakcie zakázané.