2015-01-24 12:25:00
BYD Tang
BYD Tang
Zdroj: BYD

Najvýkonnejšie hybridné SUV už nie je XC90 T8, ale čínsky BYD Tang. Má 512 koní!

Volvo sa iba pár mesiacov pýšilo titulom najvýkonnejšie hybridné SUV pre svoj model XC90 T8. Číňan BYD Tang ho však predbehol o celú dĺžku.

BYD Tang pomenovaný podľa čínskej dynastie Tangovcov si vypýtal pozornosť svetových médií. Stal sa totiž najvýkonnejším hybrid-plug-in SUV na svete. Hybridné Volvo T8 má viac než 400 koní, pričom z nuly na 100 km/h dokáže zrýchliť za 6,4 sekundy. BYD má však silnejšie SUV.

BYD svoje nové hybridné SUV predstavil minulý rok v lete na autosalóne v Pekingu. Už vtedy sa avizovali pomerne vysoké výkonnostné parametre, no skutočnosť je odlišná a lepšia.

Čínska automobilka len včera spustila pred-objednávky na SUV BYD Tang, a tak sa von z fabriky dostali aj informácie o schopnostiach čínskeho SUV.

Model Tang bude mať celkový výkon 378 kW (512 k) a maximálny krútiaci moment 720 Nm. Vďaka týmto parametrom základná verzia PHEV vozidla zrýchli z nuly na 100 km za 4,9 sekundy. Špeciálna edícia to dokáže dokonca za 4,4 sekundy.

BYD Tang skrýva Podkapotou tri motory. Jeden, prepĺňaný benzínový dvojliter dosahuje maximálny výkon 153 kW (208 k) a maximálny krútiaci moment 320 Nm. Benzínový motor dopĺňajú dva elektromotory, oba s maximálnym výkonom 110 kW (150 k) a maximálnym krútiacim momentom 200 Nm, ktorý je pochopiteľne dostupný už od nulových otáčok. Prvý elektromotor môžete nájsť pod prednou kapotou, zatiaľ čo druhý je skrytý na zadnej náprave. Všetky tri motory môžu fungovať ako pohonné jednotky, pričom Tang dokáže ísť aj výhradne na elektrinu. Lítium-ionové batérie s kapacitou 18 kW/h zabezpečujú dojazd do 80 kilometrov výhradne na elektrinu.

Tang môže jazdiť v štyroch režimoch, pričom poháňať ho môže výhradne zadný elektromotor ako i výhradne benzínový motor (ak dôjde energia), prípadne kombinácia všetkých motorov pre maximálny športový zážitok, alebo predné motory bez zadného.

Tang budú môcť užívatelia dobíjať zo „zástrčky“ v dome, nabiť by sa mal za noc, no presné údaje nie sú známe.

Okrem zaujímavej techniky Podkapotou poskytne BYD (Build Your Dreams) Tang aj veľmi luxusnú výbavu, ako býva v Číne zvykom. Prvé objednávky možno už vykonať, pričom do predaja sa najprv dostane prvých 98 kusov označených ako Limited Edition. Táto edícia bude dostupná za 300 000 juanov, čo je cca 41 500 eur. Následne sa do predaja dostanú ďalšie verzie Tanga s cenovým rozpätím od 300 000 do 450 000 juanov. Najdrahšia, športová verzia, ktorá bude okrem lepších výkonnostných parametrov obsahovať aj bodykit a luxusnejšiu výbavu bude stáť 600 000 juanov čo je v prepočte 83 100 eur.

Zdroj: BYD

BYD pre marketingovú komunikáciu svojho nového modelu Tang zvolil číslovky. Konkrétne ide o označenie 5-4-2, ktoré vysvetľuje koncepciu celého modelu. BYD totiž chcel postaviť auto, ktoré na 100 km/h zrýchli za menej ako 5 sekúnd (4,9 s), bude mať pohon 4x4 a priemerná spotreba bude menej než 2 litre.

Tang, zdá sa, spĺňa tieto parametre. Otázku spoľahlivosti a bezpečnosti riešiť nemusíme. Model nie je určený pre európsky trh, i keď treba pripomenúť, že vozidlá tejto značky už v Európe nájdete a od príchod značky po súčasnosť urobil BYD míľové kroky vpred. Napríklad v Holandsku slúžia BYDy ako taxíky, a tak je celkom pravdepodobné, že v priebehu rokov sa aj Tang, či jeho nástupca dostane do Európy. Dovtedy sa teda skrytými parametrami nemusíme zaoberať, myslieť si však môžeme svoje.

 

 

 

Ján Hargaš
ZDROJ: carnevschina.com

Komentáre k článku


Stream naživo